| Welcome to Global Village Space

Wednesday, July 17, 2024

“Begging”: PTV apologizes for typo in PM Khan’s Beijing speech

News Desk |

The state broadcast channel, Pakistan Television has apologized for the typographical error of running “Begging” instead of “Beijing” on the screen along with a U-turn sign during the speech of Prime Minister Khan in China.

Prime Minister Khan is on his first official visit to China along with his cabinet members including Finance Minister Asad Umar and Foreign Relations Minister, Shah Mehmood Qureshi.

Pakistan Television issued an apology from their official Twitter account, stating that investigation has initiated and ensured a strict action against the responsible.

Read more: Private Channels Banned: Welcome back to the World of PTV in…

“Today, during a live address of the Prime Minister during his ongoing visit to China, a typographical error took place, which remained on screen for 20 seconds and later removed. This incident is regrettable. Strict action has been initiated under rules against concerned officials”.

As per the initial reports, the inquiry has been initiated against five personnel.

The viral picture ensued debate amongst the netizens on Twitter. As commentators expressed varied views on the incident, a large group of social media users believed it was an intentional error to demean the Prime Minister Khan by the supporters of former premier Nawaz Sharif employed in Pakistan Television.

Later a netizen shared the photo of the typographical error of PTV during the speech of former Finance Minister Ishaq Dar when he was addressing the National Assembly. The PTV ran “evil” instead of “live”.


This has raised questions on the narrative that calls it a deliberate mistake to demean the PM Khan. The followers of the Imran Khan have ruled the mistake as unintentional stating that the ‘begging’ word cannot be in any way assumed to be the misspelling of ‘Beijing’.

Read more: Did Marriyum Aurangzeb remove PM’s speech from PTV?

It was not only PTV that was bashed for its mistake but a user shared a picture of ARY news running an incorrect statement pertaining to the Prime Minister Khan’s invitation to Chinese President to Pakistan. Instead of typing, PM Khan invited the Chinese President to visit Pakistan, the TV channel ran a news ticker stating that PM Khan invited Chinese President to visit China.